Ava karas really my hero

By avkaras

---------------------------------------------------------------
الانبا كاراس هو بطلي

أنا ماريان و مشتركة في جروب الانبا كاراس علي الفيس بوك و قريت مسدج عن معجزة "نحن ننسي و الانبا
كاراس لا ينسي" معجزة جميلة أوي و شجعتني أني أقول معجزتي مع الانبا كاريس العظيم . أنا عرفت الانبا كاراس في ثانوي تقريبا من 7 سنين كنت في أولي ثانوي و صحبتي اديتني كتاب عن حياته و قريت الكتاب مرة واحدة و مش قريته تاني و في تانيه ثانوي الامتحانات كانت صعبة أوي و جيبت مجموع و حش (% 77) مش كنت هقدر ادخل الكلية اللي كنت عيزاها فصليت بأسم الانبا كاراس ان الوزير يتغير علشان اعرف ادخل الكلية و فعلا بعدها حصل تغير في الوزارة و اتغير الوزير حسين كامل بهاء الدين بعد ما كان وزير للتربية و التعليم لفترة طويلة و مش كان متوقع أنه يتغير و الوزير الجديد علشان كانت أول سنة له كانت الامتحانات كويسه كفاية علشان نقدر نعوض سنة تانية و أنا جيبت (% 94) ببركة شفاعة الانبا كاراس و كان مجموعي النهائي يناسب كلية تجارة انجليزي اللي أنا كنت عيزاها بس مش كنت هقبل في عين شمس فقدمت في حلوان وكانت السنة دي بتقبل أي مجموع بشرط تكون الثانوية من مدرسة لغات و رحت أقدم و كنت سيبه الموضوع في يد ربنا أولا و الانبا كاراس ثانيا و هناك عرفت ان الكلية أن الكلية صعبة و أن في أول سنة بيصفوا اكتر من نص الدفعة فشكرت ربنا أني عرفت و مش كملت هناك و بعد كده عرفت عن جامعة بنها بالصدفة بعد ما كنت هيأس و أقدم في كلية تانية و فجأة ربنا وضع الاختيار ده قدامي و رحت قدمت فيها و كانت الكلية قفلة قبلي بنص درجة و كنت في قائمة الانتظار و صليت كتير أوي للانبا كاراس علشان لو مش قبلت كنت هقدم في طنطا و كانت هتبقي صعبة عليا في السفر بس بمساعدة ربنا و بشفاعة الانبا كاراس الدفعة مش كملت 400 فنقصوا المجموع درجة كاملة و أنا كنت من أول الناس اللي اتقبلت و من سنة أولي و في اصعب المواد اسيبها علي الانبا كاراس و كان دائما بيقف معايا فيها و اجيب تقدير حتي و صلت سنة 4 و اليوم اللي قريت فيه معجزة "نحن ننسي و الانبا كاراس لا ينسي" كان أخر يوم في الامتحانات و كنت سيبه شفاعة المادة علي الانبا كاراس و كان الامتحان صعب بس أنا حسيت أني هادئة و بحل حتي لو كانت المسائل مش بتكمل للاخر بس كنت واثقة في ربنا و شفاعة الانبا كاراس ليا و لما رجعت لقيت تعزية ربنا في الرسالة اللي فيها المعجزة و حسيت أنه بيطمني أنه مش هينساني و أن المادة في أيد يسوع بشفاعة الانبا كاراس . بركة صلاته و شفاعته تكون معنا
امين

"الْقِدِّيسُونَ الَّذِينَ فِي الأَرْضِ وَالأَفَاضِلُ كُلُّ مَسَرَّتِي بِهِمْ"

(مز3:16)
----------------------------------------------------------------
Hey Ava karas really my hero
ana Marian w ana member fe group Ava Karas 3ala el facebook w shoft el msg 2day 3ala mo3gzet na7no nnsa w el anba karas la ynsa mo3geza gamila 2wy w shag3tny eny 22ol mo3gzaty m3 el anba karas el 3azem.
ana 3reft el anba karas fe sanwy t2reban mn 7 years , kont fe 2ola sanwy w sa7bety gbetly ketab 3n 7yato w kont 2wel mara asma3 3n el kades el 3azem el anba karas 2ret el ketab mara w msh 2reto tany w fe tanya sanwy kanet el emt7nat s3ba 2wy 3lshan kanet 25er sana llwazer 7ussien kamel baha2 el deen w gebt magmo3 w7esh 2wy fa salet b2sm el anba karas en el wazer dh ymshy 3lshan a3raf ad5ol el kolaya ally ana 3wzaha w fe3lan 7sal b3daha t3'yer fel wzara w mashy el wazer dh w geh wazer kwyes 2wy w 3lshan kanet 2wel sana leeh el emt7anat kanet kwyesa w gebt magmo3 kwyes 2wy ynaseb el kolaya ally ana 3wzaha, kont 3awza tegara english bas msh kont h2bal fe 3en shams 3lshan kan el mawgmo3 akbar mn magmo3y w kanet tegara englsih 7elwan el sana de bt2bal ay 7ad w ay magmo3 w ro7t 3lshan 22dem w kont syba el mawdo3 fe 2ed rabena 2wlan w 2ed el anba karas w henak 3reft en el kolaya s3ba 2wy w enohom y5do el a3dad de w fe 2wel bysafo aktar mn el nos w msh ay 7ad bynga7 fa shakart rabena eny msh 2demt w b3d keda 3reft bel sodfa 3n gam3et banha msh kont a3raf 3nha 7aga fg2a rabena 7at 2odamy el option dh w ro7t 2demt bas el kolaya kanet 2fla 2bly b nos drga w kont fel waitin' list w fadelt asaly kater 2wy llanba karas 3lshan ana kont 3awza ad5ol el kolaya de w bmos3edt rabena w bbrket shaf3et el anba karas el dof3a msh kanet kmlet 400 fa n2so mn el magmo3 el matlob drga kmla fa ana kont mn 2wel el nas ally at2blet mn el waitin' list
w mn sana 2ola w ana fe as3ab mada asebha 3ala el anba karas w kan dyman bynkezny w ytshaf3ly feha till el 7amdoullah ma wsalt 4 now , w 2day kan 3andy 25er emt7an w kont sayba shaf3et el mada de llanba karas 3lshan mada s3ba 2wy w el emt7an kan s3b bas ana 7aset eny hdya w b7el 7ata lw kanet el ms2el msh btmshy m3ya ll25er bas kont wska fe rabena w fe shaf3to laya w lama rge3t l2et t3zyet rabena fe el msg ally feha mo3gzet el anba karas w eno msh hynsany fe el mada de w atment en el mada fe 2ed rabena bshf3et el anba karas .
barket slwato w shaf3to takon m3na.
Amen.

ليتمجد اسم الرب الي الابد